Cum sa vina mai repede clientele catre tine

Sunt doar 2 variante: ori alergi tu dupa clienti ori alearga ei dupa tine.

Indiferent de domeniu, a intrat deja in mintea noastra, in modul nostru de a gandi: Trebuie sa imi gasesc clienti. Am auzit extrem de rar ca cineva sa isi puna intrebarea  Cum sa fac sa vina clientii la mine? Cum sa fac astfel incat sa ma caute clientii? Desi, in realitate, asta ne dorim: sa fim cautati, sa reprezentam ceva!

Actionam prin imitatie

Cei mai multi facem anumite lucruri doar pentru ca le-am vazut la altii. Ceea ce vedem credem ca e tot ce e de facut. Dupa cum probabil stii, sunt fondatorul Academiei Startline – scoala de make-up. Le-am intrebat, de-a lungul timpului pe multe dintre cursantele Academiei Startline ce vor face dupa ce vor absolvei cursul autorizat de make-up.

Foarte multe dintre raspunsuri suna cam asa: Da, vreau sa profesez. Imi voi face o pagina speciala de Facebook si acolo ma voi promova.

 

Analizand acest raspuns standard mi-am dat seama ca acesta este lucrul care se vede: doar iti faci o pagina de Facebook, postezi acolo si gata, incep sa vina clientii.

Multi dintre noi cred ca am descoperit deja ca nu functioneaza chiar asa.

Daca era asa de simplu absolut dar absolut toate micile afaceri pur si simplu nu ar mai fi avut timp sa se ocupe de toti clientii care ar navali la propriu solicitand serviciile lor.

Sunt multe lucruri de spus despre cum sa cresti dar azi vreau sa iti spun doar despre un aspect: despre Personal Branding.

Ce am invatat de curand despre Personal Branding

De curand am participat la un curs de Personal Branding.

Daca ar fi sa spun scurt ce am primit mergand la acest curs ar fi asa:

Am primit exact acele informatii concrete, usor de pus in practica.

Am primit informatiile de care avem nevoie ca sa pot obtine acest rezultat: clienti care ma cauta (nu clienti dupa care alerg eu :).

Acum iti impartasesc si tie cateva idei, cu gandul ca aceste idei te pot ajuta:

  • Daca vrei sa ai rezultate ca si antreprenor (pe orice domeniu), este nevoie sa iti construiesti un brand personal, adica sa ai in atentie ideea de personal branding
  • Brandul personal nu este doar o pagina de Facebook pe care postezi mai des sau cand poti si ai timp. Este nevoie sa ai o strategie in ceea ce priveste brandingul personal.
  • Brandul personal porneste de la TINE: cine esti tu cu adevarat, ce iti place sa faci, ce te defineste in relatie tu cu tine si tu cu ceilalti, ce iti doresti sa fii, ce iti doresti sa devii
  • Brandul personal intr-un fel este despre tine dar de fapt este despre ceilalti. Este despre ce primesc ei cand interactioneaza cu tine ca si profesionist pe domeniul tau. O sugestie primita la curs: scrie o lista cat de lunga: ce primeste clientul tau de la tine, ce este special in ceea ce poate primi el, ce este unic, de ce sa te aleaga el pe tine…
  • Brandul personal este despre a fi TU INSATI(INSUTI). Este despre a fi autentic. Este despre a fi asa cum esti tu, nu este despre o imagine de suprafata, construita artificial.
  • Brandul personal este o ,,constructie”, este o casa in care urmeaza sa locuiesti permanent din punct de vedere professional. Conteaza cum construiesti ,,casa” si cum ai grija de ea si in timp ce locuiesti in ea.
  • Brandul personal este un proces. Nu se intampla peste noapte si mai important: nu se termina la un moment dat.
  • Pentru brandul personal e importanta Claritatea. E important sa stii exact: ce iti doresti tu, ce doresti sa arati prin brandul pe care il creezi, cum doresti sa te  vada ceilalti.
  • Poti sa si studiezi informatii referitoare la personal Branding. Poti incepe sa citesti pe aceasta tema si mai ales poti face studii de caz. Oriunde te uiti in jurul tau sunt branduri: cauta istoria lor, afla cum au pornit si cum s-au dezvoltat. Afla ce au facut bine si unde ce au invatat din esecuri. Studiaza branduri pe domeniul tau! Studiaza branduri care au aparut acum 100 – 200 de ani si studiaza branduri care sunt contemporane cu noi. Studiaza! Sigur gasesti inspiratie si pentru tine!

Ce m-a impresionat cel mai mult ca si continut de curs:

Cel mai mult m-a impactat un citat pe care trainerul ni l-a dat, da un citat, care – de fapt – e o concluzie pentru curs: ,,Daca nu esti un brand, esti o marfa. Atunci totul depinde de prêt, iar scaderea pretului este singura optiune castigatoare”

 

Fii deci un BRAND!

Cu drag,

Gina

 

PS: Tu ai inceput deja sa lucrezi la tot ceea ce inseamna personal branding ca sa vina mai repede clientele catre tine?

(Visited 44 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns